מניעת הונאה

MoneySend הוא שירות נוח ובטוח להעברת כספים לחברים ולקרובים שלך. עם זאת, אם אתה שולח כסף לאדם זר, אתה מסתכן באפשרות להונאה.

דף זה נכתב במיוחד כדי להזהיר אותך ולעזור לך להגן על עצמך מפני הונאה וגניבה של כספך באינטרנט. אנא קרא את האזהרות והטיפים ושתף אותם עם משפחתך כדי ללהמנע מהונאה וגניבה.

היזהר! סביר להניח שאתה נחסף להונאה אם זרים מתקשרים אליך בטלפון, באמצעות SMS, דואר אלקטרוני או דואר רגיל ומבקשים ממך לבצע העברת כספים מהסיבות הבאות:

אל קרוב משפחה ו/או חבר במצב חירום

אם אתה נדרש לשלוח כסף לקרוב משפחה ו/או חבר עבור מצב חירום (תאונה, מאסר וכו '), מומלץ ליצור קשר עם מי שצריך עזרה לכאורה כדי לאמת את מצב החירום. אם מסיבה כלשהי זה בלתי אפשרי, ודא כמה שיותר פרטים על מצב החירום שבפנייה כמו: שם מלא של הנפגע, בקש תמונה לזיהוי הנפגע, ופרטים מיוחדים הידועים לקבוצה קטנה של אנשים.

זכית בפרס כספי או במתנה כלשהי

אם התבשרת בזכיה כספית או במתנה כלשהי אך כדי לקבל אותה התבקשתם לשלם תחילה תשלום כמו: מיסים, אגרה, או כל תשלום אחר; אנו ממליצים קודם לברר ולאמת מי הארגון שזיכה אותך בפרס או במתנה ולברר באינטרט אם יש איזה מידע על המבצע הזה.
לתשומת לבך: ברוב המקרים אין תשלום מקדים לקבלת פרס או מתנה!

אתה אמור לקבל סיוע כספי

אם נאמר לך כי אתה אמור לקבל סיוע כספי מהמדינה, מקרן צדקה או מארגון חברתי אחר אבל זה מותנה בתשלום מסוים של כסף כמו: מסים, עמלות או תשלומים אחרים. מומלץ לפנות למשרד הממשלתי, לסוכנות או לארגון המוזכר ולאמת את המידע.

בקשה לתרומה

אם קיבלתם בקשה להעביר תרומה כספית לצורכי עזרה לילד חולה או למבוגר, קורבן תאונת דרכים וכו ', מומלץ לבדוק את שם האתר הרשמי של קרן הצדקה לקבלת פרטי קשר מלאים, פרטי בנק, מסמכים סטטוטוריים. ברוב המקרים אין משתמשים במערכות להעברת כספים לאיסוף תרומות מעין אלו.

הציעו לך סחורה או שירותים

אם מוצעים לך טובין (כולל תרופות) ושירותים, שעבורם אתה צריך לשלם מראש כדי לקבל אותם, מומלץ לבדוק את המידע על הספק באינטרנט, לפני שאתה משלם עבורם ואם משהו נראה חשוד לא לבצע את הרכישה.

ייתכנו הונאות אחרות בהן תתבקש לבצע העברת כספים לגורם זר שאינך מכיר ו/או מזהה. הייה ערני וזהיר לפני ביצוע העברה כזאת. אנו מעודדים לאמת את המידע שלפניך לפני שאתה מבצע את העברת הכסף ולברר ולאשר את ביצוע העברה עם משפחתך ו/או חבריך.

זכור כי צוות MoneySend ושותפיו, לעולם לא ייזמו שיחות, ישלחו מכתבים או ייצרו קשר באמצעים אחרים עם הלקוחות כדי לקבל נתונים אישיים או נתונים אחרים על ההעברה. במקרה של מגע כזה, אנו ממליצים לא לספק מידע כלשהו, אלא ליצור קשר מיידי עם מוקד הטלפוני של MoneySend לקבלת הבהרות.

עליך ליצור קשר מיידי עם מוקד השירות של MoneySend אם צוות של חברה או ארגון אחרים מבקש ממך לספק נתונים נוספים (סיסמה, קוד PIN, קוד אישור חד פעמי וכו ') או להציע להזין נתונים כוזבים (מספר הטלפון של המוטב או השולח), או לפעול באופן שיגרום לך לחשוד בהונאה.

אם אתה חושד בהונאה, עליך לפנות מיד למשטרה ולמוקד טלפוני של MoneySend אם ההעברה לא שולמה עדיין, הצוות ינסה לחסום באופן זמני את התשלום.

MoneySend תשתף פעולה עם המשטרה כדי לספק את כל הסיוע לזהות ולתפוס את הרמאים.